Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Bawauto.dk
V. ASSP – Danish Electric Vehicles A/S
Aalborgvej 4, 9500 Hobro
CVR: 40519629
E-mail: ms@kabinescooter.dk
Definitioner:
Aftalens parter
“Køber” anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til ASSP – Bawauto.dk afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.
“ASSP – Bawauto” anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.
Tilmelding til BetalingsService
Du tilmelder ved at klikke her
Indgåelse af aftale
En juridisk bindende aftale mellem dig og ASSP – Bawauto.dk er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er ASSP – Bawauto.dk berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.
Når du har afgivet en ordre på ASSP – Bawauto.dk, vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og ASSP – Bawauto.dk.
Produktinformation:
På ASSP – Bawauto.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til ASSP – Bawauto.dk via info@kabinescooter.dk
Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Betaling:
Du kan via Bawauto.dk betale med følgende metoder:
- Kreditkort (Nødvendig ved køb af serviceaftaler.)
- Betaling via Bankoverførsel. (Vær opmærksom på, at du ved denne betalingsform ikke er dækket af indsigelsesordningen.)
- Ønsker tilbud på Finansiering (Du vil blive kontaktet af vores kreditafdeling, for yderlige informationer vi skal bruge for at tilbyde dig en Finansierings aftale.)
- Ønsker tilbud på Leasingaftale (Du vil blive kontaktet af vores kreditafdeling, for yderlige informationer vi skal bruge for at tilbyde dig en Finansierings aftale.)
- Bestillingen er betalt hos forhandler (Denne bestilling er ”Betalt/aftalt betaling” hos den valgte Autoriseret forhandler. Dokumentation herfor kan bedes fremsendt.
Eventuelle tilmeldinger af kort/kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Vi tager ikke kortgebyr og beløbet hæves først når varen afsendes.
Vælger du at modtage varen med efterkrav betales beløbet ved modtagelse af varen.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
Fragt
Fragt sker typisk med egen fragtmand, GLS eller PostNord – alt efter pakkens størrelse og vægt. Det specifikke fragtselskab vil blive præsenteret ved afslutning af købet og det vil her også være muligt, at vælge hvilket fragtselskab du som udgangspunkt foretrækker.
Fragtpriserne varierer mellem 46 – 3.800 kroner og leveringstiden varierer mellem 0-12 måneder – alt afhængig af forhandleren og leverandøren. Du vil naturligvis blive kontaktet efter modtagelse af din bestillingsbekræftelse med oplysninger om en mere specifik leveringsdato. Skulle din ordre vise sig, at være i restordre vil du ligeledes blive kontaktet og hvis ikke vi kan fremskaffe varen indenfor den ønsket tidsperiode er du naturligvis velkommen til at annullere ordren.
Fremsendelse er tilgængelig for leveringsadresser, hvor lastbiler har uafbrudt vejadgang til destinationen. Alle leverancer til øer, der ikke har en bro- eller fast færgeforbindelse, vil blive leveret til den nærmeste færgehavn/kajområde. Det er kundens ansvar at sikre, at nogen er på stedet til at modtage varen.
Leveringstiden kan være længere ved bestilling af produkter, for der ikke tilbydes retur- eller fortrydelsesret. Se mere i afsnittet herunder.
Fortrydelsesret – Forbrugere
Som forbruger har Køber 14 dages fortrydelsesret, når Køber handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, Køberen har modtaget sin vare. Hvis Køber har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor Køberen modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at Køber har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at Køber vil fortryde sit køb. Du kan sende en mail til info@kabinescooter.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Følgende er ikke omfattet af fortrydelsesretten:
- Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes, eksempelvis bestilling og indregistering af dit køretøj.
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Fortrydelsesret – Erhverv / B2B
Der tilbydes ingen retur- eller fortrydelsesret ved erhvervskøb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Alle vores varer er for store til at returnere med alm. post. Der skal derfor bestilles fragtmand og prisen fastsættes efter almindelige gældende dagspriser og varierer typisk mellem: 1.500 – 3.800 kr. Prisen afhænger også af, hvilket postnummer du bor i.
Du kan også aflevere varer personligt på vores adresse. Dog mod forudgående aftale.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler derfor, at man tager ned og prøver den ønsket scooter hos en af vores mange forhandlere. Se nærmere her.
Vi anbefaler ligeledes, at varen tilbagesendes i original emballage og at eventuelle forseglinger forsøges ikke at blive brudt, medmindre nødvendigt.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
ASSP – Danish Electric Vehicles A/S
Aalborgvej 4, 9500 Hobro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Reklamation – Forbrugere
ASSP – Bawauto.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til ASSP – Bawauto.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til ASSP – Bawauto.dk inden rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Varen sendes til:
ASSP – Danish Electric Vehicles A/S
Aalborgvej 4, 9500 Hobro
Reklamationsret – Erhverv / B2B
Der tilbydes 3 måneders reklamationsret i erhvervskøb. Skulle man som erhvervsdrivende vælge at få sin ordre klargjort hos en af vores autoriseret forhandlere vil de foretage en komplet klargøring og derudover foretage en garantiaktivering, der dermed sikre køretøjet i op til 2 år.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
ASSP – Bawauto.dk har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for ASSP – Bawauto.dk’s kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og ASSP – Bawauto.dk.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for ASSP – Bawauto.dk’s kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.
ASSP – Bawauto.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.
Forbehold for ændringer:
ASSP – Bawauto.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
- Navn
- Adresse
- Telefon nr.
I visse tilfælde kan der være behov for oplysninger som:
- CPR- eller CVR-nummer
Vi deler dine oplysninger med vores logistikpartnere, som leverer dine varer til dit hjem, reparationsudbydere, vores udbyder af IT-løsning, udbydere af analyse- og markedsføringstjenester, revisionsfirmaer, udbydere af betalingstjenester eller individuelle reparatører, hvor du indleverer dine varer til reparation.
Derudover deler vi ikke dine personoplysninger med tredjeparter, medmindre det er påkrævet i henhold til lovgivning, eller såfremt vi har dit udtrykkelige samtykke hertil.
Personoplysningerne registreres hos ASSP – Danish Electric Vehicles A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på kabinescooter.dk er ASSP – Danish Electric Vehicles A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@kabinescooter.dk. Læs mere her.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal sende en mail til info@kabinescooter.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Kabinescooter.dk
Aalborgvej 4
9500 Hobro
E-mail: info@kabinescooter.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________
Bestilt den: ____________________ Modtaget den: ___________________________
Forbrugerens navn: _______________________________________________________
Forbrugerens adresse: ____________________________________________________
Forbrugerens underskrift: ______________________________ Dato: _____________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20/06 2024
Abonnementsvilkår ved serviceaftaler
- Oprettelse og Fornyelse
- Serviceaftaler kan kun oprettes af personer over 18, da det ikke er tilladt for personer under 18 at oprette serviceaftaler.
- Når du har oprettet en serviceaftale vil du få en bekræftelse på, at ordren er gået igennem i form af en ordrebekræftelse.
- Serviceaftalens indhold ved fremgå af den enkelte serviceaftales varekort og senere kundens ordrebekræftelse.
- Priser
2.1 Prisen for en serviceaftale varierer alt efter valg af serviceaftale med består af en periodemæssig betaling (F.eks. et månedligt gebyr). De minimumspriser, der er gældende for din Serviceaftale er fremhævet i forbindelse med oprettelsen af dit abonnement.
2.2 ASSP – Danish Electric Vehicles A/S kan til enhver tid ændre priserne på Serviceaftalerne. Dog skal en ændring senest meldes til abonnenten tre måneder førend ændringen træder i kraft, således at abonnenten har tid til at opsige sit abonnement og kan naturligvis ikke påvirke minimumsprisen i en bindingsperiode. Meddelelsen skal sendes pr. E-mail til abonnenten.
- Betaling
3.1. Når du opretter en serviceaftale accepterer du, at vi periodemæssigt opkræver betaling for serviceaftalen indtil denne opsiges.
3.2. Den første ydelse betales straks og derefter månedsvis, første bankdag efter d. 1.
3.3. Betalingen af din serviceaftale sker med kredit- eller betalingskort. Når du opretter, accepterer du at vi kan hæve abonnementsgebyret fra dette kort.
Klik her for at læse mere om vores serviceaftaler.
- Levering
Fragt sker typisk med egen fragtmand, GLS eller PostNord – alt efter pakkens størrelse og vægt. Det specifikke fragtselskab vil blive præsenteret ved afslutning af købet og det vil her også være muligt, at vælge hvilket fragtselskab du som udgangspunkt foretrækker.
Du kan også vælge at få sendt din bestilling til din nærmeste forhandler.
Se liste over forhandlere her.
- Opsigelse og automatisk fornyelse
5.1 Serviceaftalen kan opsiges af begge parter. Dit medlemskab er opsagt fra den dag du opsiger det og den løbende måned. Dvs. skulle du vælge at opsige din serviceaftale d. 12. februar vil du være bundet frem til d. 31. februar og den efterfølgende trækning vil annulleres.
5.2 Du kan selv opsige din serviceaftale ved at give os besked gennem kontaktformularen under serviceaftaler.
- Fortrydelsesret på serviceaftale
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til info@kabinescooter.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder vores handelsbetingelser ovenfor.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med din serviceaftale kan du kontakte os på info@kabinescooter.dk.
Købelovens mangelsregler gælder dog ikke for abonnementer og serviceaftaler.
Så om du har 2-års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til serviceaftalen.